zondag 22 april 2018

stamp making

 Een maand of zo geleden (klik hier ) maakte ik al een paar ontwerpjes voor het maken van eigen woordstempels.
Ik begon vrij simpel met dit woordje uitgekerfd in foam:

 About a month ago ( click here ) I started to make a few designs for my word stamps. I started really simple with the word 'van' / from-of



This was my next try: 'gefeliciteerd' - congratulations :
Tweede poging: gefeliciteerd. Meer dan een uur intensief en heel voorzichtig snijden van de letters:




..met een eerder zwak resultaat, als je't mij vraagt. De 'c' is niet zo erg duidelijk en vele andere letters vrij 'verhakkeld'.

But I didn't like the result really. The 'c' is not very legible and some other letters are not very clear either....

this was the original


Dan probeerde ik eens met een factis-carving block i.p.v. met de foam, bv dit blad
Next I tried with the factis carving block instead of the foam and made a design of this leaf:




Zoals bij voorbeeld in deze kaart :
Like in this card:


En tenslotte maakte ik nog (opnieuw uit foam) een ontwerpje : 'enjoy' :
And from the design 'enjoy',









een positieve én de negatieve tekststempel  -  the positive and negative word stamp


links met artemio embossing powder -copper

memento paris dusk


Behalve deze zelfgemaakte stempels, gebruik ik ook al eens deze (zelf gekochte ) :

Except for these self-made stamps, I also have these (self-bought ones) :








Altijd leuk om eens mee te spelen.... Zot van letters, zeker ?

Always nice to play with.. crazy about letters ('zot van letters') is the name of my blog, not without a reason, I suppose...


foam: te verkrijgen bij o.a. bol.com
factis carving block: www.splendith.com

5 opmerkingen:

  1. Wat een werk!!
    Wel heel gaaf, vooral die "Enjoy", dat je daar beide stempels van kan gebruiken.
    Gefeliciteerd is misschien E ern te lastig woord, maar ik vind het toch wel erg leuk......misschien alle letters niet helemaal duidelijk, maar omdat je weet wat er staat, lees je het ook.
    Ik doe het je niet na hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, en zoals gezegd wel wat werk en tijd. Ik vind het een zeer lastig karweitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kaartjes zijn prachtig. En je collectie letterstempels ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie 'probeersels' Ik vind vooral de Enjoy stempel super goed gelukt! Maar de anderen mogen er ook zijn hoor, doe het je niet na :) Prachtige stijlvolle kaarten maakte je er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, du warst so fleißig und hast toll geschnitzt, Blätter und Schrift!
    Auch ich bin ganz alphabet-verrückt und sammele schon seit 20 Jahren Alpha-Stempel. Man kann nie genug davon haben, oder!
    Liebe Grüße Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dat wordt heel erg gewaardeerd !
Bedankt voor je bezoek.